Consumidors

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), és un servei totalment gratuït, prestat per la Mancomunitat de l’Horta Nord, en els municipis que la integren, amb la finalitat d’assessorar-los en les seues decisions de consum, informar-los dels seus drets i defendre’ls, quan aquests hagen sigut vulnerats.

 

COM CONTACTAR

En l’horari i lloc d’atenció al públic que designe cada ajuntament, via correu electrònic: omic@mhnord.es o en el telèfon 96 144 44 00.

 

FUNCIONS

- Assessorament jurídic especialitzat en matèria de consum

- Recepció i gestió de reclamacions queixes i denúncies plantejades pels consumidors

- Facilitar informació d’adreces d’altres organismes o entitats d’interés per al consumidor

- Mediació entre consumidor i comerciant per a la resolució de conflictes

- Col·laboració en actuacions d’inspecció

- Elaboració de fullets, cartells i participació en mitjans de divulgació locals i comarcals, com ara televisions, periòdics, butlletins municipals... sobre temes de consum

- Elaboració i realització de xarrades, tallers, jornades... tant formatives com  informatives, sobre temes d’interés per als consumidors i usuaris de totes les edats: xiquets, ames de casa, tercera edat...

- Col·laboració i foment de l’associacionisme de consumidors i usuaris

- Distribució a comerciants de fulls de reclamacions

- Realitzar activitats de col·laboració amb el sistema educatiu, en matèria de consum

Formulari de cerca